Thursday, January 1, 2009

Buat adikku yang tersayangg...



Aku sdg jiwe kacau ketika membaca mesej adik. 2-3 hari berulang ulang kali aku menanyakan perihal dirinya. Risau rasanya dengan perubahan emosinya yang mendadak, kecewa krn harapan yang diciptanya musnah. Aku pn sedang berdepan masalah. Terasa hidup ni sgt payah bile beban bertambah hari ke hari. Tp ape gunenye hidup tnpa cabaran kn? Aku jadi teringat kt azam baru 2009 aku. JGN MARAH JGN MARAH!!Dlm satu hadis pn ade mengatakan "Jgn marah bagimu syurga". Hati ini meraung raung juga. Tak boleh jadi. Seribu kemaafan kalau akak kurang membantu. Hati ni pn tgh sakit. Dengar kamu menangis akak jadi nak ikut nangis. Tahu tak sayang? Hidup ini perlu banyak bersabar dan berusaha. Dugaan akan dtg tanpa kita pinta. Tapi jika ketabahan tu ada, satu persatu dapat kite gagahi mengharunginye. Kalau mase ni kite jatuh, bangkit balik, buktikan pada semua gagal sekali bkn bererti gagal selamanya. Bagi akak, kamu sudah berusaha keras. Kamu mmg seorang yang sgt gigih. Tapi mungkin kali ini bkn nasib kamu. Walaupun banyak yang telah kamu korbankan sepanjang menghadapinya. Akak tahu. Akak igt semua tu . Jgn rasa diri berputus asa!Tau x? Ramai org bjaya hasil dari pengalaman kegagalan. Apa yang kita buat mmg orang lain tak nampak, orang hanya akan nampak yang zahir, itu fitrah semua insan. Jadi kita hanya dapat memperbetulkan diri sendiri. . Biar orang kata apa. Kita jgn mengalah. Dunia ni adalah satu pentas peragaan. Mundur maranya akan menentukan taraf setiapnya. Ianya tak lepas dari tarikan dan tolakan. Org mmg akan melakukan pelbagai macam ragam dimasa kejatuhan kita , tetapi dia juga akan merasanya kembali jika masa mundurnya orang tidak memberi galakan tetapi menjatuhkannya dengan pelbagai cara. Yang penting kita jangan buat org. Bersabarlah ok syg. Semoga harapan kamu akan cerah kembali berkat usaha kamu. Akak percaya pada kamu. Malah ramai kan yang mengatakan syabas pada kamu kan. Bermakna ada yang nampak usaha kamu. Percaya pada diri. Akak doakan sentiasa. Jgn bersedih lagi ye syg.....syg kamu sentiasa:)
















Only GOD knew why~

5 comments:

jeynag said...
This comment has been removed by the author.
Suria Azhar said...

hhmmm..poor her..takpe..mari kita same2 bg dia semangat..

hadapi dengan senyuman..may Allah bless us..amin..

jeyna sape yg sms tu?..meh sini nak seligi cukup2..heh~

neveralone said...

hoho.yg pntg die da byk usaha bersusah pyh!sabar tu pntg.btol2.hadapi dgn senyuman:)

echaKOCHAK! said...

hmm ..
thnxx !
syg kowang ek .

jeynag said...
This comment has been removed by the author.